Strona internetowa gabinetu weterynaryjnego – na co zwrócić uwagę

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Przy projektowaniu zawartości strony gabinetu weterynaryjnego należy pamiętać o ograniczeniach prawnych co do ich treści, zgodnie z którymi strona nie powinna być reklamą, ale ma mieć charakter informacyjny. Praktyka pokazuje, że istnieje bardzo cienka granica między reklamą a informacją o usługach weterynaryjnych. Niewątpliwie, informując na stronie o rodzajach wykonywanych usług, można pośrednio uzyskać efekt reklamy. 

Projektowanie strony powinno być poprzedzone określeniem jej celu oraz adresata (odbiorcy). Decydując się na utworzenie witryny gabinetu weterynaryjnego, należy zwrócić szczególną uwagę na:

  • projekt graficzny rozmieszczenia poszczególnych elementów na stronie (tzw. layout); pożądany layout cechuje przede wszystkim „lekkość” zastosowanej grafiki (mała objętość plików graficznych = szybsze ładowanie), jednolity i spójny standard graficzny całej strony oraz przejrzystość poszczególnych jej elementów oraz

  • nawigację (odpowiednie i funkcjonalne rozplanowanie elementów służących do przemieszczania się po witrynie). Zawartość strony powinna mieć szczególnie łatwą nawigację i przejrzysty układ z uwagi na potencjalnie szeroki krąg adresatów.

Podstawowe błędy, których należy unikać przy zakładaniu strony internetowej obejmują dwie grupy:

  • techniczne (np. długi czas ładowania strony, brak jej przejrzystości, irytująca grafika lub dźwięk),

  • merytoryczne (np. za długi lub nieadekwatny adres strony, nieaktualne lub zbędne dane). 

Na stronie internetowej gabinetu powinny się znaleźć co najmniej następujące pozycje w menu:

  • O nas

  • Aktualności

  • Zakres usług

  • Kontakt

  • Galeria

  • Ogłoszenia.

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Źródło: www.serwisweterynaryjny.pl