Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Każdy gabinet weterynaryjny jako ośrodek świadczenia specjalistycznych usług na rzecz zwierząt ma na celu zapewnienie najwyższej jakości usług weterynaryjnych. Odzwierciedleniem efektów działalności jest liczba zadowolonych klientów korzystających z usług danego gabinetu, liczba nowych klientów, dobry wizerunek. To, jaki cel został ustalony, wpływa bezpośrednio na realizowaną strategię marketingową.

 

Przykładowe cele mogą obejmować:

a) zwiększenie liczby nowych klientów o 20%,

b) zwiększenie liczby placówek polecających o 30%,

c) poprawę wizerunku gabinetu na bardzo dobry,

d) zwiększenie przychodów i zyskowności w celu uruchomienia nowego gabinetu.

 

Jednym z celów, który wspólny jest dla zdecydowanej większości (jeśli nie dla wszystkich) gabinetów weterynaryjnych w Polsce, jest dbałość o dobry wizerunek. Budowanie i dbanie o wizerunek organizacji to działanie ciągłe, systematyczne i zdecydowanie wymagające zaangażowania całego zespołu gabinetu, dlatego też jest tak istotnym elementem w procesie zarządzania organizacją.

 

Wybrane obszary, na które należy zwrócić uwagę przy założeniu zarządzania marketingowego gabinetem weterynaryjnym to:

  • bieżąca komunikacja z klientem,

  • kwalifikacje zespołu,

  • jakość materiałów informacyjnych.

 

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Serwis Lekarza Weterynarii

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Jak zawrzeć umowę leasingową – schemat krok po kroku 6 sposobów na wykorzystanie mailingu w praktyce weterynaryjnej 4 etapy budowania lojalności klienta wobec marki weterynaryjnej Organizacja komputerowych stanowisk pracy w przypadku pracy zdalnej Dlaczego warto wykorzystywać e-mailing w weterynarii Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii Czy warto dzielić się z pracownikami informacjami o finansach? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii 7 wskazówek, jak zdobyć zaufanie klienta System do zarządzania obsługą klienta CRM w praktyce weterynaryjnej Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym Zagrożenia związane z funkcjonowaniem firm rodzinnych w weterynarii Dlaczego tracimy klientów i jak temu przeciwdziałać E-marketing w weterynarii Lekarz weterynarii u prawnika – porady i wskazówki Jak magazynować zakaźne odpady weterynaryjne? 7 punktów, na które trzeba zwrócić uwagę w czasie kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej Jak zwiększyć satysfakcję klienta z usług kliniki? Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Co zrobić, aby gabinet weterynaryjny był widoczny? Ugoda pozasądowa - ważne informacje dla lekarzy weterynarii 3 najważniejsze cechy silnej marki osobistej lekarza weterynarii Jak zbudować skuteczny zespół zakładu leczniczego dla zwierząt? Strona internetowa gabinetu weterynaryjnego – na co zwrócić uwagę