Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Każdy gabinet weterynaryjny jako ośrodek świadczenia specjalistycznych usług na rzecz zwierząt ma na celu zapewnienie najwyższej jakości usług weterynaryjnych. Odzwierciedleniem efektów działalności jest liczba zadowolonych klientów korzystających z usług danego gabinetu, liczba nowych klientów, dobry wizerunek. To, jaki cel został ustalony, wpływa bezpośrednio na realizowaną strategię marketingową.

 

Przykładowe cele mogą obejmować:

a) zwiększenie liczby nowych klientów o 20%,

b) zwiększenie liczby placówek polecających o 30%,

c) poprawę wizerunku gabinetu na bardzo dobry,

d) zwiększenie przychodów i zyskowności w celu uruchomienia nowego gabinetu.

 

Jednym z celów, który wspólny jest dla zdecydowanej większości (jeśli nie dla wszystkich) gabinetów weterynaryjnych w Polsce, jest dbałość o dobry wizerunek. Budowanie i dbanie o wizerunek organizacji to działanie ciągłe, systematyczne i zdecydowanie wymagające zaangażowania całego zespołu gabinetu, dlatego też jest tak istotnym elementem w procesie zarządzania organizacją.

 

Wybrane obszary, na które należy zwrócić uwagę przy założeniu zarządzania marketingowego gabinetem weterynaryjnym to:

  • bieżąca komunikacja z klientem,

  • kwalifikacje zespołu,

  • jakość materiałów informacyjnych.

 

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Serwis Lekarza Weterynarii