Ocena:
0/5 | 0 głosów
Każdy gabinet weterynaryjny jako ośrodek świadczenia specjalistycznych usług na rzecz zwierząt ma na celu zapewnienie najwyższej jakości usług weterynaryjnych. Odzwierciedleniem efektów działalności jest liczba zadowolonych klientów korzystających z usług danego gabinetu, liczba nowych klientów, dobry wizerunek. To, jaki cel został ustalony, wpływa bezpośrednio na realizowaną strategię marketingową.
Przykładowe cele mogą obejmować:
a) zwiększenie liczby nowych klientów o 20%,
b) zwiększenie liczby placówek polecających o 30%,
c) poprawę wizerunku gabinetu na bardzo dobry,
d) zwiększenie przychodów i zyskowności w celu uruchomienia nowego gabinetu.
Jednym z celów, który wspólny jest dla zdecydowanej większości (jeśli nie dla wszystkich) gabinetów weterynaryjnych w Polsce, jest dbałość o dobry wizerunek. Budowanie i dbanie o wizerunek organizacji to działanie ciągłe, systematyczne i zdecydowanie wymagające zaangażowania całego zespołu gabinetu, dlatego też jest tak istotnym elementem w procesie zarządzania organizacją.
Wybrane obszary, na które należy zwrócić uwagę przy założeniu zarządzania marketingowego gabinetem weterynaryjnym to:
-
bieżąca komunikacja z klientem,
-
kwalifikacje zespołu,
-
jakość materiałów informacyjnych.
Marzena Pytlarz
prawniczka w Kancelarii PPC Legal