System do zarządzania obsługą klienta CRM w praktyce weterynaryjnej

Ocena:

0/5 | 0 głosów

System CRM jest przeznaczony dla każdej firmy, której zależy na szybkim rozwoju, dbaniu o klienta, uporządkowaniu dowolnych informacji o odbiorcach czy uodpornieniu się na rotację pracowników, czyli także dla zakładu leczniczego dla zwierząt.


 

Systemy wspomagające obsługę klienta znacznie ułatwiają pracę we wszystkich obszarach kontaktu klienta z marką.  Przechowuje się w nich informacje o klientach: adresy e-mail, numery kontaktowe, korespondencję, odbyte spotkania, przeprowadzone rozmowy, złożone oferty, zainteresowania itp. To ułatwienie dla wszystkich pracowników zaangażowanych w działania marketingowe, sprzedażowe czy obsługę klienta.

Do najważniejszych plusów systemu należy zaliczyć:

1. Wspieranie procesów świadczenia usług weterynaryjnych i sprzedaży

Moduł Sprzedaż umożliwia nam kontrolowanie oraz monitorowanie wszystkich działań dotyczących świadczonych przez nasz gabinet usług. Do każdej usługi/wizyty może być dopisana odpowiednia osoba, która jest za nią odpowiedzialna. Możemy również dołączyć do niej niezbędne pliki, wystawić fakturę, zaplanować cały proces i działania. CRM ma duże znaczenie w prowadzeniu efektywnej sprzedaży usług oraz ich planowaniu.

2. Baza cennych informacji o klientach

CRM gromadzi podstawowe i dodatkowe informacje o poszczególnych klientach. Dzięki temu w każdym momencie możemy sprawdzić kim jest dany klient, jak wygląda współpraca oraz jaka strategia sprzedażowa jest z nim prowadzona. To pozwala skuteczniej sprzedawać usługi i produkty.

3. Komunikacja z klientem

Nie ma dobrej firmy bez komunikacji z klientem. Trzeba pamiętać, że to dzięki niemu istniejemy i w przypadku jego utraty nasz gabinet jest skazany na upadek. Dlatego trzeba zadbać o to, aby był on zadowolony z usług. Dzięki bazie maili i numerów telefonów możemy być z naszymi klientami w stałym kontakcie. Nie pozwólmy o sobie zapomnieć, postawmy na komunikację.

4. Analiza istotnych informacji firmowych

Prowadzenie własnej działalności wiąże się z dużą liczbą obowiązków oraz nieustannym kontrolowaniem przebiegu jej pracy na wielu płaszczyznach. Wymaga to od lekarza weterynarii uwagi, dobrej organizacji pracy oraz systematyczności. CRM gromadzi te wszystkie informacje w jednym miejscu, co bardzo ułatwia firmie sprawne zarządzanie klientami.

5.Dobra organizacja pracy

Lista zadań oraz kalendarz to bardzo ważne moduły, szczególnie dla tych lekarzy, którzy mają problem z organizacją. Pomogą one usystematyzować wszystkie działania oraz zlecenia. Już nie zapomnimy o wykonaniu ważnego telefonu czy spotkaniu z naszym klientem.


 

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Serwis Lekarza Weterynarii