Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Polscy przedsiębiorcy dążąc do osiągnięcia poczucia bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej, decydują się na strategiczną dla ich przedsiębiorstwa, długoterminową współpracę ze sprawdzonymi, zewnętrznymi podmiotami, powierzając im kompleksową obsługę w kwestiach księgowych, podatkowych i prawniczych. Najczęściej po tego rodzaju rozwiązania sięgają firmy rodzinne oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.

 

Różnorodnie formułowane definicje outsourcingu podkreślają, że jest to metoda, która sprowadza się do zawężenia zakresu zadań przedsiębiorstwa i powierzenia ich wykonywania partnerowi zewnętrznemu. Jednym z przykładów wykorzystania outsourcingu może być współpraca klinik weterynaryjnych z biurami rachunkowymi w zakresie prowadzenia rachunkowości i doradztwa podatkowego. Porównanie wad i zalet outsourcingu w księgowości i podatkach wskazuje, że będzie on stawał się coraz bardziej powszechny, przede wszystkim dlatego, że dla wielu małych i średnich przedsiębiorstw stał się koniecznością.

 

Stosowanie outsourcingu ma na celu obniżanie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa w długim okresie oraz uzyskanie przewagi strategicznej. Umożliwia zawężenie obszarów działalności firmy, przez co wzmacniana może być kluczowa kompetencja organizacji. Zapewnia elastyczność działania, co umożliwia racjonalne funkcjonowanie w warunkach zmiennego otoczenia. Należy pamiętać jednak o dużo szerszym spektrum korzyści, również o charakterze jakościowym, wynikających z właściwego zastosowania koncepcji wykorzystania zasobów zewnętrznych. Obecnie outsourcing traktowany jest przede wszystkim jako metoda strategicznego kształtowania struktury działalności gospodarczej. Pamiętajmy, że błędne zastosowanie koncepcji, źle przygotowany kontrakt czy wreszcie powierzchowne monitorowanie realizacji outsourcingu mogą być przyczyną różnorodnych problemów biznesowych.

 

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Serwis Lekarza Weterynarii

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Jak zawrzeć umowę leasingową – schemat krok po kroku 6 sposobów na wykorzystanie mailingu w praktyce weterynaryjnej 4 etapy budowania lojalności klienta wobec marki weterynaryjnej Organizacja komputerowych stanowisk pracy w przypadku pracy zdalnej Dlaczego warto wykorzystywać e-mailing w weterynarii Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii Czy warto dzielić się z pracownikami informacjami o finansach? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii 7 wskazówek, jak zdobyć zaufanie klienta System do zarządzania obsługą klienta CRM w praktyce weterynaryjnej Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym Zagrożenia związane z funkcjonowaniem firm rodzinnych w weterynarii Dlaczego tracimy klientów i jak temu przeciwdziałać E-marketing w weterynarii Lekarz weterynarii u prawnika – porady i wskazówki Jak magazynować zakaźne odpady weterynaryjne? 7 punktów, na które trzeba zwrócić uwagę w czasie kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej Jak zwiększyć satysfakcję klienta z usług kliniki? Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Co zrobić, aby gabinet weterynaryjny był widoczny? Ugoda pozasądowa - ważne informacje dla lekarzy weterynarii 3 najważniejsze cechy silnej marki osobistej lekarza weterynarii Jak zbudować skuteczny zespół zakładu leczniczego dla zwierząt? Strona internetowa gabinetu weterynaryjnego – na co zwrócić uwagę