Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Polscy przedsiębiorcy dążąc do osiągnięcia poczucia bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej, decydują się na strategiczną dla ich przedsiębiorstwa, długoterminową współpracę ze sprawdzonymi, zewnętrznymi podmiotami, powierzając im kompleksową obsługę w kwestiach księgowych, podatkowych i prawniczych. Najczęściej po tego rodzaju rozwiązania sięgają firmy rodzinne oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.

 

Różnorodnie formułowane definicje outsourcingu podkreślają, że jest to metoda, która sprowadza się do zawężenia zakresu zadań przedsiębiorstwa i powierzenia ich wykonywania partnerowi zewnętrznemu. Jednym z przykładów wykorzystania outsourcingu może być współpraca klinik weterynaryjnych z biurami rachunkowymi w zakresie prowadzenia rachunkowości i doradztwa podatkowego. Porównanie wad i zalet outsourcingu w księgowości i podatkach wskazuje, że będzie on stawał się coraz bardziej powszechny, przede wszystkim dlatego, że dla wielu małych i średnich przedsiębiorstw stał się koniecznością.

 

Stosowanie outsourcingu ma na celu obniżanie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa w długim okresie oraz uzyskanie przewagi strategicznej. Umożliwia zawężenie obszarów działalności firmy, przez co wzmacniana może być kluczowa kompetencja organizacji. Zapewnia elastyczność działania, co umożliwia racjonalne funkcjonowanie w warunkach zmiennego otoczenia. Należy pamiętać jednak o dużo szerszym spektrum korzyści, również o charakterze jakościowym, wynikających z właściwego zastosowania koncepcji wykorzystania zasobów zewnętrznych. Obecnie outsourcing traktowany jest przede wszystkim jako metoda strategicznego kształtowania struktury działalności gospodarczej. Pamiętajmy, że błędne zastosowanie koncepcji, źle przygotowany kontrakt czy wreszcie powierzchowne monitorowanie realizacji outsourcingu mogą być przyczyną różnorodnych problemów biznesowych.

 

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Serwis Lekarza Weterynarii