Jak zwiększyć satysfakcję klienta z usług kliniki?

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Satysfakcja klienta jest tym, do czego powinna dążyć każda firma, bez względu na branżę. Wysoka jakość obsługi klienta jest podstawowym czynnikiem w procesie budowania jego lojalności. Jakość obsługi wpływa również na decyzje zakupowe, zwiększa tolerancję wobec ceny oferowanej usługi czy produktu, a także przekłada się na rekomendacje marki w gronie znajomych. Zwiększanie satysfakcji klienta jest dużym wyzwaniem, dlatego warto dowiedzieć się, jakie działania podejmować, aby klient był zadowolony z usług gabinetu czy kliniki i wracał do nas.

 

W warunkach rosnącej konkurencji coraz trudniej przyciągnąć uwagę klienta niską ceną czy unikalną ofertą. Obsługa klienta staje się więc czynnikiem wyróżniającym markę i czynnikiem przewagi rynkowej. Z przeprowadzanych badań wynika, że najważniejszymi obszarami wymagającymi poprawy w zakresie obsługi klienta w polskich firmach jest skrócenie czasu oczekiwania na połączenie telefoniczne z konsultantem oraz sprawna obsługa kanałów elektronicznych, przede wszystkim wiadomości e-mail oraz formularzy na stronie WWW. Popularność nowych kanałów komunikacji w obsłudze klienta systematycznie rośnie, coraz więcej osób deklaruje wykorzystywanie mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych czy SMS-ów.

 

 Najważniejszymi czynnikami w kontakcie telefonicznym z contact center są:

 

1) wysokie kompetencje konsultanta,

2) krótki czas oczekiwania na połączenie oraz

3) możliwość rozwiązania problemu w czasie jednej rozmowy.

 

Z badań wynika, że firmy nieźle sobie radzą w zakresie szkolenia konsultantów, ich kompetencje i uprzejmość wobec klientów są oceniane stosunkowo wysoko. O wiele gorzej wygląda natomiast kwestia czasu oczekiwania na połączenie – większość respondentów ocenia ten aspekt kontaktu telefonicznego negatywnie. Równocześnie firmy jeszcze nadal zbyt rzadko zapewniają możliwość komunikacji innym kanałem kontaktu, gdy czas oczekiwania na połączenie telefoniczne jest za długi. Dla połowy respondentów akceptowalny czas oczekiwania na połączenie nie przekracza 30 sekund.

 

Jednym z kluczowych czynników w budowaniu długotrwałych relacji z klientami jest wysokiej jakości obsługa po świadczonej usłudze. Może się zdarzyć, że potencjalni klienci zrezygnują z usług kliniki weterynaryjnej ze względu na złą obsługę klienta. Dla niemal połowy pytanych opinia o obsłudze klienta danej firmy jest istotnym czynnikiem podczas podejmowania decyzji o zakupie danego produktu lub usługi. Równocześnie niemal połowa badanych zadeklarowała, że jest skłonna zapłacić więcej za usługę lub produkt, jeżeli przełoży się to na wysoką jakość obsługi.

 

Pamiętajmy, że jakość obsługi klienta stanowi jeden z najczęstszych powodów, dla których rekomendujemy daną markę lub ostrzegamy przed nią. Niezadowolony klient ostrzega innych przed firmami ze złą obsługą klienta, zadowolony zaś poleca usługodawców, z którymi dobrze mu się współpracowało.

 

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

 

Źródło: https://serwisweterynaryjny.pl/

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Jak zawrzeć umowę leasingową – schemat krok po kroku 6 sposobów na wykorzystanie mailingu w praktyce weterynaryjnej 4 etapy budowania lojalności klienta wobec marki weterynaryjnej Organizacja komputerowych stanowisk pracy w przypadku pracy zdalnej Dlaczego warto wykorzystywać e-mailing w weterynarii Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii Czy warto dzielić się z pracownikami informacjami o finansach? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii 7 wskazówek, jak zdobyć zaufanie klienta System do zarządzania obsługą klienta CRM w praktyce weterynaryjnej Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym Zagrożenia związane z funkcjonowaniem firm rodzinnych w weterynarii Dlaczego tracimy klientów i jak temu przeciwdziałać E-marketing w weterynarii Lekarz weterynarii u prawnika – porady i wskazówki Jak magazynować zakaźne odpady weterynaryjne? 7 punktów, na które trzeba zwrócić uwagę w czasie kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej Jak zwiększyć satysfakcję klienta z usług kliniki? Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Co zrobić, aby gabinet weterynaryjny był widoczny? Ugoda pozasądowa - ważne informacje dla lekarzy weterynarii 3 najważniejsze cechy silnej marki osobistej lekarza weterynarii Jak zbudować skuteczny zespół zakładu leczniczego dla zwierząt? Strona internetowa gabinetu weterynaryjnego – na co zwrócić uwagę