Jak zbudować skuteczny zespół zakładu leczniczego dla zwierząt?

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Filarem każdego sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa jest efektywny i zgrany zespół. Jednym z największych wyzwań stojących przed właścicielem jest więc stworzenie prawdziwego zespołu, co wymaga podjęcia działań skierowanych na rozwijanie zdolności współpracy i efektywnej komunikacji. Praca zespołowa to nie tylko posiadane przez pracowników umiejętności, ale także zdolności zarządcze szefa lub menedżera. Nawet jeżeli klinika składa się z najlepszych specjalistów, to potrzebujemy jeszcze odpowiedniej strategii zarządzenia zespołem.

Brak organizacji pracy zespołowej wiąże się z wieloma negatywnymi skutkami. Nieodpowiedni podział obowiązków spowalnia wykonanie procesu i nie wykorzystuje wszystkich umiejętności pracowników. Jeżeli gabinet składa się z grupy niewspółpracujących indywidualistów, łatwo o brak odpowiedniej atmosfery i motywacji do dbania o wspólne dobro kliniki.

Dobry zespół pracowników nie może być zbiorem przypadkowych osób. Tworzący go pracownicy muszą dobrze przyjrzeć się osobom, które chcą włączyć do teamu. Chodzi tutaj zarówno o ich umiejętności, jak i cechy charakteru. Nic nie powinno być przypadkowe, ponieważ dobrze współpracujący zespół to zespół idealnie do siebie dobrany. Zatem, po pierwsze, aby stworzyć dobry zespół pracowników, trzeba wybrać do niego te osoby, które mają odpowiednie kompetencje do przeznaczonych dla niego zadań. Poza tym im bardziej różnorodna będzie to grupa, tym lepiej. Zespół powinien się uzupełniać, a postawienie na takie same osobowości może prowadzić do spięć. Oczywiście nie jest to sytuacja pewna i podobni do siebie członkowie mogą się świetnie dogadywać, ale różnorodność zwiększa kreatywność i efektywność zespołu.

Sukces działań niemal każdej firmy tworzą ludzie, którzy w niej pracują. Trudno wyobrazić sobie dobrze działające przedsiębiorstwo bez stojących za tym pracowników. Duży nacisk kładzie się na pracę zespołową, która przynosi znakomite efekty, jeżeli tylko stworzy się dobry zespół pracowników. Zadaniem kierownictwa jest skompletowanie go w taki sposób, aby jak najlepiej działał, co często okazuje się zadaniem trudnym, jednak bardzo ważnym. Dlatego warto przykładać do niego odpowiednią wagę. To, jaki sposób zarządzania i jakie metody integrowania zespołu wybierzemy, zależy oczywiście od nas. Musimy jednak pamiętać, że sukces naszej firmy to efekt działań wspólnych. Jeżeli zależy nam na utrzymaniu wysokiej pozycji i przebicia się przez konkurencję, musimy dać szansę pracownikom i zaufać ich decyzjom.

Trzeba pamiętać, że bez względu na to, ile mamy lat i jak potoczyła się nasza kariera zawodowa, w większości uważamy, że tym, co najbardziej motywuje nas do pracy, jest towarzystwo współpracowników. Większe znaczenie od pieniędzy ma dla wielu z nas ciekawy zakres obowiązków, wyzwania, motywacja ustna od szefa czy dodatkowe formy nagradzania (premie, szkolenia, bilety do kina itd.). Każdy z nas spędza w pracy większą część dnia, dlatego tak istotne jest, aby warunki, w jakich pracujemy, i nasze otoczenie sprawiało, że czujemy się w niej dobrze.

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Źródło: www.serwisweterynaryjny.pl

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Jak zawrzeć umowę leasingową – schemat krok po kroku 6 sposobów na wykorzystanie mailingu w praktyce weterynaryjnej 4 etapy budowania lojalności klienta wobec marki weterynaryjnej Organizacja komputerowych stanowisk pracy w przypadku pracy zdalnej Dlaczego warto wykorzystywać e-mailing w weterynarii Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii Czy warto dzielić się z pracownikami informacjami o finansach? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii 7 wskazówek, jak zdobyć zaufanie klienta System do zarządzania obsługą klienta CRM w praktyce weterynaryjnej Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym Zagrożenia związane z funkcjonowaniem firm rodzinnych w weterynarii Dlaczego tracimy klientów i jak temu przeciwdziałać E-marketing w weterynarii Lekarz weterynarii u prawnika – porady i wskazówki Jak magazynować zakaźne odpady weterynaryjne? 7 punktów, na które trzeba zwrócić uwagę w czasie kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej Jak zwiększyć satysfakcję klienta z usług kliniki? Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Co zrobić, aby gabinet weterynaryjny był widoczny? Ugoda pozasądowa - ważne informacje dla lekarzy weterynarii 3 najważniejsze cechy silnej marki osobistej lekarza weterynarii Jak zbudować skuteczny zespół zakładu leczniczego dla zwierząt? Strona internetowa gabinetu weterynaryjnego – na co zwrócić uwagę