Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej?

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Strategia budowania marki obejmuje wszystkie obszary działalności lekarza, również kanały, które wielu uznaje za prywatne. Marka osobista lekarza w Internecie musi być spójna z tą, którą prezentuje na konferencjach, spotkaniach biznesowych i w kontaktach z klientami. Nie chodzi tu o brak prywatności czy konieczność ciągłego utrzymywania fasady skupionego na branży pracoholika.


 

Brak autentyczności to jeden z największych błędów popełnianych przez adeptów personal brandingu. Istotą jest spójność idei, wartości i charakteru, który chcemy reprezentować. Dlatego tak ważna jest świadoma i przemyślana strategia. Celem nie jest zyskanie sławy, lecz stworzenie wizerunku eksperta – osoby wartościowej, która ma wiele do powiedzenia w swoim środowisku i z której zdaniem warto się liczyć.

Wskazuje się, że przy budowaniu marki osobistej największego znaczenia nabierają dwie funkcje:

1) budowanie wizerunku w oczach otoczenia przez: elementy sensoryczne, zachowanie, sposób wypowiadania się, opanowanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, poziom wykształcenia itd. Pojawia się jednak zagrożenie wystąpienia stereotypizacji;

2) dążenie do wyróżnienia się na tle innych osób dzięki kwalifikacjom, cechom osobowości, wyglądowi, hobby, wykorzystywanym przedmiotom. Istotna jest tu niepowtarzalność takich cech, ale także przemyślenie strategii i możliwości ich długoterminowego wykorzystywania.

Kreowanie marki osobistej, podobnie jak budowanie marki produktów, nie może być kompozycją czynności przypadkowych. Musi przybrać charakter zaplanowanego procesu wdrażanego w perspektywie strategicznej. Proces ten powinien być oparty na pomyśle własnej ścieżki kariery, która konsekwentnie jest wdrażana, z uwzględnieniem możliwości postępowania elastycznego.

 

Marzena Pytlarz-Pietraszko

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Serwis Lekarza Weterynarii