Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej?

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Strategia budowania marki obejmuje wszystkie obszary działalności lekarza, również kanały, które wielu uznaje za prywatne. Marka osobista lekarza w Internecie musi być spójna z tą, którą prezentuje na konferencjach, spotkaniach biznesowych i w kontaktach z klientami. Nie chodzi tu o brak prywatności czy konieczność ciągłego utrzymywania fasady skupionego na branży pracoholika.


 

Brak autentyczności to jeden z największych błędów popełnianych przez adeptów personal brandingu. Istotą jest spójność idei, wartości i charakteru, który chcemy reprezentować. Dlatego tak ważna jest świadoma i przemyślana strategia. Celem nie jest zyskanie sławy, lecz stworzenie wizerunku eksperta – osoby wartościowej, która ma wiele do powiedzenia w swoim środowisku i z której zdaniem warto się liczyć.

Wskazuje się, że przy budowaniu marki osobistej największego znaczenia nabierają dwie funkcje:

1) budowanie wizerunku w oczach otoczenia przez: elementy sensoryczne, zachowanie, sposób wypowiadania się, opanowanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, poziom wykształcenia itd. Pojawia się jednak zagrożenie wystąpienia stereotypizacji;

2) dążenie do wyróżnienia się na tle innych osób dzięki kwalifikacjom, cechom osobowości, wyglądowi, hobby, wykorzystywanym przedmiotom. Istotna jest tu niepowtarzalność takich cech, ale także przemyślenie strategii i możliwości ich długoterminowego wykorzystywania.

Kreowanie marki osobistej, podobnie jak budowanie marki produktów, nie może być kompozycją czynności przypadkowych. Musi przybrać charakter zaplanowanego procesu wdrażanego w perspektywie strategicznej. Proces ten powinien być oparty na pomyśle własnej ścieżki kariery, która konsekwentnie jest wdrażana, z uwzględnieniem możliwości postępowania elastycznego.

 

Marzena Pytlarz-Pietraszko

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Serwis Lekarza Weterynarii

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Jak zawrzeć umowę leasingową – schemat krok po kroku 6 sposobów na wykorzystanie mailingu w praktyce weterynaryjnej 4 etapy budowania lojalności klienta wobec marki weterynaryjnej Organizacja komputerowych stanowisk pracy w przypadku pracy zdalnej Dlaczego warto wykorzystywać e-mailing w weterynarii Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii Czy warto dzielić się z pracownikami informacjami o finansach? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii 7 wskazówek, jak zdobyć zaufanie klienta System do zarządzania obsługą klienta CRM w praktyce weterynaryjnej Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym Zagrożenia związane z funkcjonowaniem firm rodzinnych w weterynarii Dlaczego tracimy klientów i jak temu przeciwdziałać E-marketing w weterynarii Lekarz weterynarii u prawnika – porady i wskazówki Jak magazynować zakaźne odpady weterynaryjne? 7 punktów, na które trzeba zwrócić uwagę w czasie kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej Jak zwiększyć satysfakcję klienta z usług kliniki? Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Co zrobić, aby gabinet weterynaryjny był widoczny? Ugoda pozasądowa - ważne informacje dla lekarzy weterynarii 3 najważniejsze cechy silnej marki osobistej lekarza weterynarii Jak zbudować skuteczny zespół zakładu leczniczego dla zwierząt? Strona internetowa gabinetu weterynaryjnego – na co zwrócić uwagę