E-marketing w weterynarii

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Stosunkowo nowym narzędziem marketingu jest e-marketing, marketing internetowy. Stosowanie e-marketingu w działalności organizacji wynika przede wszystkim z presji konkurencji oraz klientów, a także z możliwości oszczędności kosztów. Pojawienie się Internetu wywołało skutki zauważalne w większości sfer działalności człowieka, a szczególnie w gospodarce. Ogrywa on także coraz większą rolę na rynku usług medycznych i weterynaryjnych.

 

E-marketing ma istotne znaczenie zarówno dla świadczeniodawców rynku usług weterynaryjnych, jak i dla klientów. To przede wszystkim miejsce przepływu oraz wymiany informacji, dostępne coraz szerszej grupie ludzi szukających wiedzy z określonej dziedziny.

Zalety zastosowania Internetu w marketingu usług weterynaryjnych to:

1. Szeroki zasięg oddziaływania (miejscowo, czasowo, kulturowo, demograficznie).

2. Nieograniczony dostęp do zasobów sieci (np. bez względu na porę dnia).

3. Interaktywne komunikowanie (np. rejestracja klientów), możliwe w czasie rzeczywistym.

4. Multimedialność przekazu (obraz, dźwięk).

5. Duża pojemność informacji (np. zasadniczo brak ograniczenia miejsca na tekst).

6. Możliwość kierowania informacji do indywidualnych podmiotów.

7. Umożliwienie konsumentowi pozyskanie i selekcję informacji oraz szybkie komunikowanie się z innymi uczestnikami rynku (np. przeglądanie witryn różnych gabinetów i klinik, szybkość w poszukiwaniu najbliższego miejsca pracy lub najkrótszego czasu oczekiwania na konsultacje).

8. Szybkość (w szczególności wyszukiwania i przesyłania danych).

9. Niskie koszty działalności (relatywnie tani koszt dotarcia przekazu do odbiorcy).

 

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Serwis Lekarza Weterynarii

 

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Jak zawrzeć umowę leasingową – schemat krok po kroku 6 sposobów na wykorzystanie mailingu w praktyce weterynaryjnej 4 etapy budowania lojalności klienta wobec marki weterynaryjnej Organizacja komputerowych stanowisk pracy w przypadku pracy zdalnej Dlaczego warto wykorzystywać e-mailing w weterynarii Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii Czy warto dzielić się z pracownikami informacjami o finansach? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii 7 wskazówek, jak zdobyć zaufanie klienta System do zarządzania obsługą klienta CRM w praktyce weterynaryjnej Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym Zagrożenia związane z funkcjonowaniem firm rodzinnych w weterynarii Dlaczego tracimy klientów i jak temu przeciwdziałać E-marketing w weterynarii Lekarz weterynarii u prawnika – porady i wskazówki Jak magazynować zakaźne odpady weterynaryjne? 7 punktów, na które trzeba zwrócić uwagę w czasie kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej Jak zwiększyć satysfakcję klienta z usług kliniki? Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Co zrobić, aby gabinet weterynaryjny był widoczny? Ugoda pozasądowa - ważne informacje dla lekarzy weterynarii 3 najważniejsze cechy silnej marki osobistej lekarza weterynarii Jak zbudować skuteczny zespół zakładu leczniczego dla zwierząt? Strona internetowa gabinetu weterynaryjnego – na co zwrócić uwagę