Ocena:
0/5 | 0 głosów
Stosunkowo nowym narzędziem marketingu jest e-marketing, marketing internetowy. Stosowanie e-marketingu w działalności organizacji wynika przede wszystkim z presji konkurencji oraz klientów, a także z możliwości oszczędności kosztów. Pojawienie się Internetu wywołało skutki zauważalne w większości sfer działalności człowieka, a szczególnie w gospodarce. Ogrywa on także coraz większą rolę na rynku usług medycznych i weterynaryjnych.
E-marketing ma istotne znaczenie zarówno dla świadczeniodawców rynku usług weterynaryjnych, jak i dla klientów. To przede wszystkim miejsce przepływu oraz wymiany informacji, dostępne coraz szerszej grupie ludzi szukających wiedzy z określonej dziedziny.
Zalety zastosowania Internetu w marketingu usług weterynaryjnych to:
1. Szeroki zasięg oddziaływania (miejscowo, czasowo, kulturowo, demograficznie).
2. Nieograniczony dostęp do zasobów sieci (np. bez względu na porę dnia).
3. Interaktywne komunikowanie (np. rejestracja klientów), możliwe w czasie rzeczywistym.
4. Multimedialność przekazu (obraz, dźwięk).
5. Duża pojemność informacji (np. zasadniczo brak ograniczenia miejsca na tekst).
6. Możliwość kierowania informacji do indywidualnych podmiotów.
7. Umożliwienie konsumentowi pozyskanie i selekcję informacji oraz szybkie komunikowanie się z innymi uczestnikami rynku (np. przeglądanie witryn różnych gabinetów i klinik, szybkość w poszukiwaniu najbliższego miejsca pracy lub najkrótszego czasu oczekiwania na konsultacje).
8. Szybkość (w szczególności wyszukiwania i przesyłania danych).
9. Niskie koszty działalności (relatywnie tani koszt dotarcia przekazu do odbiorcy).
Marzena Pytlarz
prawniczka w Kancelarii PPC Legal