Dlaczego warto wykorzystywać e-mailing w weterynarii

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Poczta elektroniczna stanowi doskonałe narzędzie, pozwalające tanio i skutecznie kontaktować się z klientami. Coraz powszechniejszą praktyką jest udostępnianie klientowi (np. przy pierwszej rejestracji w przychodni) przez klientów poza numerem telefonu kontaktowego także adresu poczty elektronicznej. Dlaczego warto o tym pomyśleć i jakie to może przynieść korzyści?

 


Jeżeli klient wyrazi zgodę, to można mu przesyłać na maila różne informacje, przede wszystkim związane z udzielanymi świadczeniami i promocją zdrowia zwierząt (np. przypomnienie o wizycie kontrolnej, zaproszenie na badania profilaktyczne). Ta forma kontaktu nie powinna być raczej stosowana w sprawach poważnego zagrożenia dla zdrowia zwierzaka.
Gabinet weterynaryjny może korzystać z bezpłatnej skrzynki mailowej (np. z oferowanych przez portale internetowe) lub posiadać własną odpłatną skrzynkę. Konta komercyjne są płatne, ale lepiej zabezpieczone, o większej pojemności i istotnym wpływie na kreowanie wizerunku organizacji. Dlatego też to je raczej należy wykorzystywać.
W adresie wskazane jest podanie nazwy gabinetu weterynaryjnego. Sam adres e-mailowy pełni funkcję promocyjną, dlatego tak ważne jest jego prawidłowe określenie. Poczta powinna służyć do aktywnej dwustronnej komunikacji.
Podstawowym błędem związanym z pocztą elektroniczną jest brak lub długi czas oczekiwania na odpowiedź. Komunikacja elektroniczna z klientem może mieć szerokie zastosowanie w procesie podnoszenia jakości usług weterynaryjnych i ich dostosowywania do potrzeb klienta.
W formie elektronicznej można też wysyłać klientowi wyniki badań jego zwierzaka. Każdy dokument wysłany do klienta należy archiwizować i dołączać do dokumentacji weterynaryjnej.
Komunikaty wysyłane pocztą elektroniczną nie są w pełni bezpieczne, ponieważ mogą mieć do nich dostęp osoby niepożądane. Aby tego uniknąć, należy kodować listy wykorzystując specjalnie stworzone do tego celu programy.

 

Marzena Pytlarz-Pietraszko
prawniczka w Kancelarii PPC Legal
Serwis Lekarza Weterynarii

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Jak zawrzeć umowę leasingową – schemat krok po kroku 6 sposobów na wykorzystanie mailingu w praktyce weterynaryjnej 4 etapy budowania lojalności klienta wobec marki weterynaryjnej Organizacja komputerowych stanowisk pracy w przypadku pracy zdalnej Dlaczego warto wykorzystywać e-mailing w weterynarii Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii Czy warto dzielić się z pracownikami informacjami o finansach? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii 7 wskazówek, jak zdobyć zaufanie klienta System do zarządzania obsługą klienta CRM w praktyce weterynaryjnej Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym Zagrożenia związane z funkcjonowaniem firm rodzinnych w weterynarii Dlaczego tracimy klientów i jak temu przeciwdziałać E-marketing w weterynarii Lekarz weterynarii u prawnika – porady i wskazówki Jak magazynować zakaźne odpady weterynaryjne? 7 punktów, na które trzeba zwrócić uwagę w czasie kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej Jak zwiększyć satysfakcję klienta z usług kliniki? Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Co zrobić, aby gabinet weterynaryjny był widoczny? Ugoda pozasądowa - ważne informacje dla lekarzy weterynarii 3 najważniejsze cechy silnej marki osobistej lekarza weterynarii Jak zbudować skuteczny zespół zakładu leczniczego dla zwierząt? Strona internetowa gabinetu weterynaryjnego – na co zwrócić uwagę