Dlaczego tracimy klientów i jak temu przeciwdziałać

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Powodów, dla których stały klient chce odejść, może być kilka. Celem prawie każdej firmy – gabinet weterynaryjny nie jest w tym względzie wyjątkiem – jest zdobycie jak największej liczby klientów. W dobie niemal nieograniczonego wyboru wszelkich towarów i usług klienci mogą poczuć się nieco zdezorientowani. Ze wszystkich stron napływają do nich reklamy, promocje i okazje specjalne. W gąszczu ofert, mnogości marek i produktów coraz częściej wygrywa najniższa w danym momencie cena. Gdzieś jednak gubi się świadomość marki, za którą idzie lojalność – jedna z cenniejszych wartości w branży weterynaryjnej. Często jednak po uzyskaniu pokaźnego grona wiernych odbiorców niektórzy z nich zaczynają odchodzić.

 

Sprawdźmy, jakie są główne przyczyny tego, że klienci odchodzą i spróbujmy temu przeciwdziałać:

  • przyczyny naturalne – W tym przypadku nie mamy na to wpływu. Są to sytuacje gdy klient zmienia np. miejsce zamieszkania, w związku z czym jest niejako zmuszony do zmiany gabinetu weterynaryjnego świadczącego konkretne usługi dla jego zwierzęcia;

  • cena – to kolejny z powodów, dlaczego stały klient rezygnuje z naszej firmy. Nie mówimy tutaj tylko o sytuacji gdy klient stwierdza, że jest za drogo, ale także o przypadkach niezrozumienia przez użytkownika polityki cenowej danej firmy. To znaczy, jeżeli klient rejestruje się najpierw i korzysta z promocji dla nowych klientów, a następnie zgodnie z modelem biznesowym firmy zaczyna płacić stałą cenę, często wyższą od pierwszej promocyjnej, to także wtedy wielu z nich po prostu odchodzi. Rywalizacja ceną raczej nie jest polecana, ponieważ po pierwsze może to doprowadzić do poważnego kryzysu finansowego, a w dalszej kolejności – upadku gabinetu weterynaryjnego;

  • oferta konkurencji z polecenia znajomych – system polecania, czyli zadowoleni klienci, którzy często bezinteresownie rekomendują danego lekarza weterynarii, jest jednym z lepszych sposobów na promocję. Stąd też równie często tacy ambasadorzy marki mają większą siłę przebicia od komunikatów marketingowych i są w stanie nakłonić klienta do skorzystania z oferty konkurencji. Innym, bardziej świadomym działaniem są polecenia firmy sygnowane przez klientów w ramach konkretnego zysku, który mogą osiągnąć za namówienie swojego znajomego do skorzystania z oferty konkurencji.  

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Serwis Lekarza Weterynarii

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Jak zawrzeć umowę leasingową – schemat krok po kroku 6 sposobów na wykorzystanie mailingu w praktyce weterynaryjnej 4 etapy budowania lojalności klienta wobec marki weterynaryjnej Organizacja komputerowych stanowisk pracy w przypadku pracy zdalnej Dlaczego warto wykorzystywać e-mailing w weterynarii Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii Czy warto dzielić się z pracownikami informacjami o finansach? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii 7 wskazówek, jak zdobyć zaufanie klienta System do zarządzania obsługą klienta CRM w praktyce weterynaryjnej Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym Zagrożenia związane z funkcjonowaniem firm rodzinnych w weterynarii Dlaczego tracimy klientów i jak temu przeciwdziałać E-marketing w weterynarii Lekarz weterynarii u prawnika – porady i wskazówki Jak magazynować zakaźne odpady weterynaryjne? 7 punktów, na które trzeba zwrócić uwagę w czasie kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej Jak zwiększyć satysfakcję klienta z usług kliniki? Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Co zrobić, aby gabinet weterynaryjny był widoczny? Ugoda pozasądowa - ważne informacje dla lekarzy weterynarii 3 najważniejsze cechy silnej marki osobistej lekarza weterynarii Jak zbudować skuteczny zespół zakładu leczniczego dla zwierząt? Strona internetowa gabinetu weterynaryjnego – na co zwrócić uwagę