Co zrobić, aby gabinet weterynaryjny był widoczny?

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Rynek weterynaryjny w Polsce od wielu lat wymaga od właścicieli gabinetów weterynaryjnych dużej czujności w zakresie tego, czy stosowane przez nich zabiegi marketingowe są zgodne z obowiązującym prawem. Jednocześnie bardzo duża konkurencja wymaga, aby w miarę dostępnych możliwości starać się aktywnie pozyskiwać właścicieli czworonożnych pacjentów i ich zainteresowanie.

 

Pamiętajmy, że najważniejsze są relacje z klientami, bardzo istotny jest także spójny wizerunek gabinetu, ponieważ buduje zaufanie i pozytywnie wpływa na decyzje opiekunów o skorzystaniu z usług. Powoduje, że gabinet jest odróżniany od innych. W marketingu istnieje hasło: „Wyróżnij się lub zgiń”.

 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami gabinet weterynaryjny ma obowiązek podawać do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń weterynaryjnych. Jednak treść ani forma tych informacji nie mogą mieć cech reklamy.  Za reklamę z kolei uważa się zachętę do kupowania, czyli m.in. wywieszanie informacji o promocjach na usługi.

 

Informacje o lokalizacji i godzinach otwarcia placówki nie stanowią zatem reklamy. Wspomniane ograniczenia nie dotyczą też danych adresowych i informacyjnych, takich jak numer telefonu, e-mail i adres strony internetowej. Reklamą nie jest również podawanie dowolnej nazwy gabinetu weterynaryjnego (wraz z logotypem).

 

Wydawać by się mogło, że zgodnie z obowiązującym prawem właściciele gabinetów weterynaryjnych mają związane ręce w kwestii zainteresowania klientów swoją ofertą. Na szczęście sytuacja nie jest tak zła. Jest bowiem kilka dobrych praktyk, mieszczących się w ramach przepisów, które mogą skutecznie wyróżnić gabinet na tle konkurencji. Chodzi tu o:

  • oznakowanie lokalizacji

  • zaznaczenie swojej obecności w sieci internetowej,

  • utworzenie i aktualizowanie firmowego FanPage na Facebook’u

  • stały kontakt  z klientem i budowanie relacji,

  • dobry plan działań marketingowych i jego konsekwentna realizacja.

 

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal



Źródło: www.serwisweterynaryjny.pl

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Jak zawrzeć umowę leasingową – schemat krok po kroku 6 sposobów na wykorzystanie mailingu w praktyce weterynaryjnej 4 etapy budowania lojalności klienta wobec marki weterynaryjnej Organizacja komputerowych stanowisk pracy w przypadku pracy zdalnej Dlaczego warto wykorzystywać e-mailing w weterynarii Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii Czy warto dzielić się z pracownikami informacjami o finansach? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii 7 wskazówek, jak zdobyć zaufanie klienta System do zarządzania obsługą klienta CRM w praktyce weterynaryjnej Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym Zagrożenia związane z funkcjonowaniem firm rodzinnych w weterynarii Dlaczego tracimy klientów i jak temu przeciwdziałać E-marketing w weterynarii Lekarz weterynarii u prawnika – porady i wskazówki Jak magazynować zakaźne odpady weterynaryjne? 7 punktów, na które trzeba zwrócić uwagę w czasie kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej Jak zwiększyć satysfakcję klienta z usług kliniki? Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Co zrobić, aby gabinet weterynaryjny był widoczny? Ugoda pozasądowa - ważne informacje dla lekarzy weterynarii 3 najważniejsze cechy silnej marki osobistej lekarza weterynarii Jak zbudować skuteczny zespół zakładu leczniczego dla zwierząt? Strona internetowa gabinetu weterynaryjnego – na co zwrócić uwagę