Ocena:
0/5 | 0 głosów
Mailing jako wymierny kosztowo, nowoczesny w przekazie i coraz bardziej funkcjonalny, jest znakomitym narzędziem marketingowym. Wykorzystując pocztę elektroniczną, warto podejmować działania, które zwiększą lojalność klientów.
Za pośrednictwem poczty elektronicznej gabinet weterynaryjny może:
- wysyłać materiały informacyjne w różnej formie i postaci;
- odpowiadać na zapytania i uwagi klientów, mediów, ośrodków władzy;
- potwierdzać lub odwoływać wizyty;
- wysłać wyniki badań;
- wysyłać życzenia i podziękowania dla właścicieli zwierząt;
- tworzyć własne grupy dyskusyjne.
Potencjalnemu lub stałemu klientowi danej placówki weterynaryjnej poczta elektroniczna ułatwia kierowanie pytań oraz wszelkich wątpliwości bezpośrednio do właściciela zwierzęcia. Służy to nawiązywaniu dialogu i komunikacji interpersonalnej.
W działalności gabinetu weterynaryjnego w sieci można wykorzystać też newsletter, czyli biuletyn elektroniczny wysyłany mailem do prenumeratorów (np. zmiana godzin przyjęć pacjentów, otwarcie nowej poradni itp.). Jego wysyłanie wymaga zgody właściciela zwierzęcia-adresata i powinien być przesyłany z określoną stałą częstotliwością (najlepiej raz na miesiąc).
Rozpoczynając kampanię e-mail marketingową, należy pamiętać, aby nie ograniczać się wyłącznie do wysyłania fachowo skonstruowanych przekazów. Jak już wspomniano, otwierając się na kontakt z użytkownikiem, należy pamiętać o regularnym odpowiadaniu. Trzeba liczyć się z pytaniami o dostępność usługi, możliwość obniżki cen, termin wizyty, zaksięgowanie zapłaty za usługę, reklamacje w przypadku klientów nieobeznanych z tematem.
Wymaga to oczywiście czasu, ale jeśli wykażemy się cierpliwością, rzetelną obsługą oraz błyskawicznym działaniem, to nasze starania zostaną docenione. Obok newsletteru niemały udział w budowaniu sukcesu ma tutaj marketing szeptany, a więc przekazywanie przez internautów pozytywnych opinii o jakości naszych usług. Nic tak nie przekonuje do skorzystania z usług danej firmy jak rekomendacja zaufanej lub bliskiej nam osoby.
Należy dodać, że obok kampanii e-mail marketingowej przydatne mogą okazać się dodatkowe kanały komunikacyjne. Firmowy blog, fanpage w serwisie społecznościowym czy możliwość zostawienia komentarza lub opinii o produkcie wzmocni komunikację obustronną, co jest szczególnie istotne w fazie rozwoju mailingu, kiedy dopiero rozpoczynamy budowanie bazy adresowej gabinetu weterynaryjnego.
Marzena Pytlarz-Pietraszko
prawniczka w Kancelarii PPC Legal