6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych

Ocena:

5/5 | 1 głosów

Rozważając kwestię nowych usług weterynaryjnych, trzeba wskazać na wieloaspektowość tego zagadnienia. Gdyby potraktować nowość jako coś absolutnie innowatorskiego, czego wcześniej nie było, to pewnie lista tych rzeczy byłaby dość krótka. W usługach medycznych i weterynaryjnych obserwuje się wyjątkowo szybki postęp w technologiach. Pojawiają się nowe, unikatowe technologie, natomiast wiele z już istniejących jest udoskonalanych. Część nowych usług weterynaryjnych powstaje na styku technologii rozwijanych w nowych branżach. Nowością będzie przebudowanie wejścia do placówki weterynaryjnej, a także zmiana kroju czy koloru fartuchów personelu. Przeniesienie kliniki weterynaryjnej w inne miejsce, do nowego budynku, z parkingiem, wygodną poczekalnią także będzie nowością.

 

Jest rzeczą zrozumiałą, że inaczej trzeba podejść do zmiany fartuchów personelu, a inaczej do wprowadzania usługi weterynaryjnej opartej na nowej, dotąd niestosowanej technologii. Złożoność rynku polega na tym, że nawet wyższe bezpieczeństwo strzykawek bezigłowych nie przekonuje części osób do zrezygnowania z dotychczasowych technologii. Wprowadzanie nowych usług weterynaryjnych może wiązać się z oporem nie tylko ze strony klientów, ale także kolegów po fachu. Jeżeli klinika weterynaryjna zakupi nowy sprzęt, skuteczniej będzie rekrutować młodych lekarzy weterynarii do jego użytkowania.

 

Skuteczność wprowadzania nowej usługi na rynek weterynaryjny może być wyższa, jeżeli uwzględni się poszczególne etapy związane z procesem tworzenia i wdrażania. Najczęściej wyróżnia się następujące etapy:

1) generowanie pomysłów,

2) przesiewanie idei, ocena pomysłów,

3) opracowanie nowej usługi, zestaw cech i korzyści,

4) analiza marketingowa strategii wprowadzania na rynek,

5) testowanie nowej usługi,

6) wprowadzenie na rynek oraz korekty wynikające z informacji rynkowej.


 

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Serwis Lekarza Weterynarii

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Jak zawrzeć umowę leasingową – schemat krok po kroku 6 sposobów na wykorzystanie mailingu w praktyce weterynaryjnej 4 etapy budowania lojalności klienta wobec marki weterynaryjnej Organizacja komputerowych stanowisk pracy w przypadku pracy zdalnej Dlaczego warto wykorzystywać e-mailing w weterynarii Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Jak w praktyce wygląda tworzenie marki osobistej? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii Czy warto dzielić się z pracownikami informacjami o finansach? 6 etapów wprowadzania nowych usług na rynek usług weterynaryjnych 3 elementy tworzenia rozpoznawalnej marki w weterynarii 7 wskazówek, jak zdobyć zaufanie klienta System do zarządzania obsługą klienta CRM w praktyce weterynaryjnej Jaki jest cel zarządzania marketingowego w gabinecie weterynaryjnym Zagrożenia związane z funkcjonowaniem firm rodzinnych w weterynarii Dlaczego tracimy klientów i jak temu przeciwdziałać E-marketing w weterynarii Lekarz weterynarii u prawnika – porady i wskazówki Jak magazynować zakaźne odpady weterynaryjne? 7 punktów, na które trzeba zwrócić uwagę w czasie kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej Jak zwiększyć satysfakcję klienta z usług kliniki? Outsourcing w małym gabinecie weterynaryjnym Co zrobić, aby gabinet weterynaryjny był widoczny? Ugoda pozasądowa - ważne informacje dla lekarzy weterynarii 3 najważniejsze cechy silnej marki osobistej lekarza weterynarii Jak zbudować skuteczny zespół zakładu leczniczego dla zwierząt? Strona internetowa gabinetu weterynaryjnego – na co zwrócić uwagę