3 najważniejsze cechy silnej marki osobistej lekarza weterynarii

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Marka osobista – również lekarza weterynarii – to nie marketing, to nie okładka w magazynie czy wywiad telewizyjny. To nie pozorny blichtr kolorowego opakowania. To solidny fundament, na którym oparto zaufanie i wiarygodność nie tylko samego człowieka, ale i jego przedsięwzięć.  Personal branding nie jest rzeczą prostą, a jego prawidłowa realizacja wymaga nie tylko nakładów finansowych potrzebnych na dotarcie do grupy docelowej. To również ogromny wysiłek psychiczny związany z dogłębną autoanalizą i skonfrontowaniem się z samym sobą.

 

W zdigitalizowanym świecie, gdzie prywatność często się rozmywa i nie mamy możliwości kontrolowania wszystkich źródeł informacji na nasz temat, zarządzanie swoją marką osobistą nabiera jeszcze większego znaczenia.

 

Silna marka osobista wyróżnia się trzema podstawowymi czynnikami:

 

1. Cecha wyróżniająca – fundamentem, na którym buduje się dobry wizerunek jest charakterystyczna, unikalna cecha, która wyróżni weterynarza spośród innych specjalistów. Nie chodzi tu o bycie dziwakiem, ale o pewną oryginalność, która wzbudza pozytywne emocje. Mówiąc krótko – o zaoferowanie klientowi czegoś, czego nie uzyska nigdzie indziej.

 

2. Autentyczność – utrzymanie sztucznej fasady przez dłuższy czas jest niemożliwe, niespójność zachowań w prywatnych przekazach i w kontaktach biznesowych prędzej czy później wyjdzie na jaw. To właśnie dlatego skandale obyczajowe są jedną ze skuteczniejszych broni w walce politycznej, podobnie jest w biznesie. Deklarowane przez lekarza wartości muszą być widoczne w działaniach, dlatego każda strategia powinna opierać się na samoświadomości i szczerości wobec klientów, a przede wszystkim wobec samego siebie.

 

3. Przydatność – cecha wyróżniająca lekarza weterynarii nie może być powierzchowna lub niezwiązana z jego działalnością. Marka osobista lekarza, tak samo jak każda inna, musi mieć wartość dla klienta. Dlatego warto zastanowić się, co mamy do zaoferowania, co możemy dać klientom i czemu miałoby to być dla nich ważne. Oczywiście, w zależności od profilu działalności, swoje usługi należy kierować do innej grupy docelowej (np. rolnicy, rodziny z dziećmi). Identyfikacja potrzeb tej grupy i odpowiedzenie na nie powinny stanowić sedno naszej działalności.

 

Marzena Pytlarz

prawniczka w Kancelarii PPC Legal


 

Źródło: www.serwisweterynaryjny.pl